mapa

Délka okruhu: asi 20 km.

- Nové Hrady (náměstí) 0,0 km
- Českou ulicí ke kinu Český dům 0,2 km
- zde na hlavní křižovatce vlevo. Sjedeme po silnici na křižovatku u benzinového čerpadla 0,8 km
- zde se dáme vlevo protisměrem - v klesání křižovatka po 700m 1,5 km
- odbočujeme vpravo po asfaltové silnici kolem čističky odpadních vod, přes most k hájovně 1,8 km
- zde vpravo a po 100 m vlevo. Napojíme se na modrou turistickou značku. Po ní jedeme tzv. Bažantnicí k hájovně 3,8 km
- dále do lesa Kapinos stále po modré značce až k rozcestí u Čertova rybníka 4,9 km
- dále po modré po hrázi Čertova rybníka, lesní cestou na hráz rybníka Vybírač (místy je nutno ze sedel) 6,4 km
- stále po modré, u rybníka Blatec vyjedeme na asfaltovou silnici v Petříkově 7,4 km
- po silnici vpravo po modré k železniční zastávce (hospoda Pod kaštanem) 8,0 km
- přes koleje k obchodu, zde vpravo (hospoda Na Rafandě) 8,8 km
- stále po modré lesem po travnaté cestě k rozcestí u obelisku (lovecká chata) 9,7 km
- z rozcestí po zelené značce lesní cestou stále rovně až na silnici Šalmanovice - Byňov 10,9 km
- po silnici vpravo do Jiříkova Údolí. Osada sice není značena místní cedulí, ale označení zdejší přírodní rezervace Červené blato dostatečně upoutá. 11,7 km
- prašnou silnicí vlevo se přes zákaz vjezdu dáme až k nástupu k pěšímu okruhu naučnou stezkou. 12,4 km

Kola odstavíme, neboť jízda v přírodní rezervaci po okruhu není možná. (Pěší okruh rezervací je dlouhý asi 3 km).

- po prohlídce rašeliniště se vracíme na kolech do Jiříkova údolí, zde vlevo do N. Hradů 13,1 km
- křižovatka vlevo do Hrdlořez - my vpravo 15,1 km
- u Jakulského rybníka odbočka vpravo ke stáčírně stolní vody "Dobrá voda", my rovně 16,3 km
- po hrázi Jakulského rybníka k železničnímu přejezdu u Byňovského rybníka (rovně 300 m nádr. ČD) 16,8 km
- vpravo přes koleje po hrázi, přes Byňov do Štiptoně, vlevo u silnice rybník Lomský 18,9 km
- zpět po silnici do Nových Hradů 20,3 km

Památky: Na Jakuli druhé nejstarší lesnické učiliště v Čechách (po Písku) - budova naproti nádraží ČD.

Přírodní zajímavosti: Zajímavá krajina oblasti Novohradska a Třeboňska s četnými rybníky. Jiříkovo údolí - naučná stezka rašeliništěm, výskyt vzácných rostlinných druhů.

Občerstvení: Petříkov - hospoda Pod kaštanem, hospoda Na Rafandě, Byňov - zahradní pivnice na návsi.

Možnost koupání: Byňovský rybník, Lomský rybník ve Štiptoni.