mapa
poende

Za výhledy Na Mlázovický Chlum (24,9 km) [ Cyklotrasa ]

Z náměstí vyjedete směrem na Jičín. Bezprostředně za městem u rybníka odbočíte po cyklistické trase č. 4096 do Lánů a Hřídelce, kde můžete navštívit geologicky a rozhledově zajímavou Horku.
V Hřídelci (opravený kostel sv. Jiří) na křižovatce odbočte vlevo a po silnici do Chotče (kostel s náhrobky a tvrziště).
Na hlavní silnici vpravo a záhy vlevo do Mlázovic (kostel, tvrziště, bývalé lázně). V Mlázovicích na náměstí narazíte na cyklotrasu č. 4085, po které dojedete do Konecchlumí (dominantní barokní kostel s křížovou cestou od Vladimíra Komárka, zbytky po tvrzi Viléma Konechlumského z Konecchlumí popraveného na Staroměstském náměstí r. 1621).
Pod kostelem v Konecchlumí odbočte po asfaltové silničce vzhůru ke kostelu.
Náš okruh odbočuje vlevo a záhy polní cestou vpravo nad kostel k pískovcové mohyle. Přejedete pěší červenou turistickou trasu a dáte se lesní cestou za mohylou po jižním svahu Mlázovického chlumu, která vás dovede do Vojic (první venkovský pomník M. Jana Husa, lomy na pískovec).
Až přijedete v obci na asfaltovou silničku, dejte se po ní vlevo vzhůru. Pojedete serpentinou kolem házenkářského hřiště. V horní části obce (před kapličkou) protnete pěší zelenou značku a po široké cestě budete pokračovat do lesa. Široká lesní cesta odbočí vlevo a dovede vás na křižovatku pěších turistických tras pod Maxinec.
Vy se vydáte širokou lesní cestou po modré pěší značce směr Mlázovice. V místě, kde modrá značka odbočuje prudce vlevo, se vám naskytne nádherný výhled na Mlázovice, Bradlec, Kumburk a Tábor. Vy opustíte modrou a budete pokračovat v klesání po široké lesní cestě (výhled na Krkonoše) až na okraj lesa a na silnici, kde u křižovatky na okraji Šárovcovy Lhoty (upravené nádraží, most se znaky obcí, kterými protéká řeka Javorka) narazíte na značené cyklotrasy. Zpět do Lázní Bělohradu vás dovede cyklotrasa č. 4096.