mapa
poende

Turistická trasa Štíty - Mlýnský Dvůr - Červenohorské Sedlo [ Turistická trasa ]

Název trasy : Štíty - Heroltice - Mlýnský dvůr - Buková hora - Červenohorské sedlo - Mladkov

Typ : pěší
Náročnost : středně náročná
Čas.náročnost : polodenní
Restaurace : Štíty - restaurace na náměstí, Suchý vrch - rest., hotel, celoroční provoz, Mladkov - restaurace v obci
Info o trase : délka - 24 km, čas - 8 hod.
Převýšení: 555 m, snížení: 245 m
Nejnižší bod: 400 m
Nejvyšší bod: 995 m
Průchodnost trasy : celoročně

Popis trasy:

Příjezdové místo: Štíty - parkoviště na náměstí, vlak, trať č. 025, autobusy ze Šumperka, Zábřehu a Červené Vody, zastávka na náměstí.
Výchozí místo: náměstí ve Štítech
Časový rozvrh: Štíty, náměstí - Heroltice 4 km (1 1/4 hod.) - Mlýnický dvůr, úvoz 2,5 km (3/4 hod.) - Buková hora 3 km (1 hod.) - Červenohorské sedlo 3,5 km (1 1/4 hod.) - Suchý vrch 3 km (1 hod.) - Vysoký kámen 4,5 km (1 1/4 hod.) - Mladkov, vlak 3,5 km (1 1/4 hod.). Celkem 24 km, 8 hodin.

Náročnost: středně náročná trasa se stoupáním na Bukovou horu a z Černovodského sedla na Suchý vrch.
Nejvyšší body: Buková hora 958 m, Suchý vrch 995 m.
Adam, v nedalekých Petrovičkách chata pod Adamem.

Pozoruhodnosti: Buková hora - výhled na Čenkovice, Suchý vrch - rozhledna, panoramatický výhled na oblast Králického Sněžníku, Hrubý Jeseník s Pradědem, Orlické a Bystřické hory; Bouda - betonová pevnost, součást opevnění z let 1936 - 1938; Mladkov - radioaktivní pramen, pevnůstky, NS "Betonová hranice".

Popis trasy:

Z náměstí ve Štítech vyjdeme po silnici (modrá značka) k nádraží. Od budovy nádraží se dáme vlevo k autokempinku. Pokračujeme neprošlapanou pěšinou kolem oplocení autokempu do lesa a po příčné vozovce se dáme vpravo (stále lesem). Před koncem lesa klesáme po pěšině (pozor na odbočení) do úžlabí s bystřinou a poté stoupáme smrčím na okraj smíšeného lesa. Pokračujeme vlevo k jeho spodní hranici a podél lesa se polní cestou dostaneme do Heroltic ke kostelu. Od kostela pokračujeme kolem sochy A. Trojice do polí na úpatí vrchu Strážka. Na rozcestí v polích - značka je umístěna na kolíku - zabočíme ostře vlevo na pěšinu k lesu a při jeho okraji se dostaneme na křižovatku značených cest Mlýnický dvůr, úvoz. Zde po souběhu modře a žlutě značené cesty pokračujeme kolem bývalé hájovny a příkrým stoupáním se dostaneme k vodojemu. Poté již mírnějším stoupáním dojdeme k průseku, kde se dáme vlevo vzhůru po žluté značce ve stráni na sníženinu, odkud pokračujeme vlevo až ke skále na vrcholu Bukové hory (958 m). Vracíme se po zeleně značené cestě ve směru, kterým jsme došli na vrchol až na rozcestí pod Bukovou horou. Zalesněným hřbetem, který tvořil historickou hranici Čech a Moravy, se pod vrcholem Jeřábky dostáváme k silnici a k zastávce autobusu v Černovodském sedle (815 m). Přejdeme silnici, která vede z Červené Vody do Jablonného nad Orlicí, a stoupáním lesní cestou přes Prostřední vrch a Hvězdu dojdeme k chatě na Suchém vrchu s 32 m vysokou rozhlednou. Po občerstvení se vydáme po červené značce směrem na Bradlo (983 m), které je asi 400 m od chaty Suchý vrch. Sestupujeme až k místu Pod Bradlem. Zde je rozcestí se žlutou od Boříkovic a modrou od Těchonína. My se dáme dále po červené směrem na Mladkov a asi po 1 km odbočíme vpravo po zelené značce na Boudu. Pevnost Bouda, která je v letních měsících o sobotách a nedělích přístupná za poplatek, stojí za prohlédnutí. Od pevnosti se vrátíme zpět na červenou značku. Po ní dojdeme pod klesáním po lesní cestě pokračuje kolem radioaktivního pramene také na zastávku vlaku v Mladkově. Pod Vysokým kamenem lze také odbočit po modré značce, která končí u nádraží v Lichkově.