mapa
poende

VÝLET NA OSTRÝ [ Výlet ]

V nitru přírodní památky Královského Hvozdu trůní v nadmořské výšce 1293 m vrchol Velkého Ostrého. Na špičce tvořené skálou je kříž a opodál horská chata z roku 1897. Díky hraničnímu přechodu pro pěší můžete sejít též na vrchol Malého Ostrého, který spolu s hlavním vrcholem vytváří siluetu, podle níž se Ostrý nazývá též " Prsa Matky Boží." Vy si k tomuto vrcholu můžete vybrat hned ze dvou cest. První vede ze Špičáckého Sedla po žluté kolem Černého jezera, dále pak již po červené k vodopádu Bílá Strž až k rozcestníku na Statečku. Tam odbočíte v levo na modře značenou stezku a ta vás dovede k samému vrcholu Ostrého. Jako druhou cestu lze zvolit trasu z Hojsovy Stráže. Z centra obce, kam vás doveze třeba autobus, sejděte po modré dolů k vlakovému nádraží. (Nebo můžete přijet vlakem). Pak pokračujte dále do údolí Úhlavy a osady Hamry. Zde odbočuje stezka prudce vzhůru a vede vás až k rozcestí u Statečku a dále k Ostrému. Tato druhá cesta je sice kratší, než trasa kolem Černého jezera, ale je náročnější.