Lysá hora 1323 m n. m. - královna Moravskoslezských Beskyd
Pondělí 2. června 2025
Trať možná prodlouží až do Polska.
Po určitých počátečních problémech, kdy zvláště počasí nepřálo jízdě historického vlaku s otevřenými vagóny, je o letních prázdninách slušný zájem o jízdu historickým vlakem po úzkorozchodné trati z Třemešné do Osoblahy. I z tohoto důvodu chtějí v budoucnu provozovatelé parního vláčku 1.parní úzkorozchodná společnost, začít jezdit se svou atraktivní soupravou až do polských Raclavic.
Zmínění dopravci začínali provozovat parní vláček řízený historickou parní lokomotivou 1.května letošního roku a provoz míní ukončit okolo poloviny měsíce září. Do otevřených vagónů si mohou vzít cestující - příznivci cykloturistiky, i svoje kola a provozovatelé netradiční železnice zařadili do soupravy i vůz s občerstvením, takzvaný Pivní vagón. !Letošní provoz je tak trochu zkušební. Musíme vychytat různé mouchy, zjistit co by cestujícím nejvíce vyhovovalo. Své služby chceme v budoucnu zlepšovat a to i z toho důvodu, že nejsou hned na všechno finance. Provoz tratí je zatím ztrátový a nám prodělek nehradí stát. přesto chceme dopravou pokračovat a rozšířit ji až do polských Raclavic. Člen naší 1.parní úzkorozchodné společnosti Robert Schaffartzik, starosta obce Bohušov. Již kontaktoval zástupce polské státní správy," informoval Jaromír Foltýn, předseda představenstva 1.parní úzkorozchodné společnosti.
Ten také dále potvrdil, že již mají daleko lepší vztahy s Českými drahami, než tomu bylo při provozu zahájení projektu. Žádné větší technické problémy nejsou ani s provozem letité soupravy a zaměstnanci zmíněné firmy plánují zařadit do parního vláčku další historické, tentokrát, ale již uzavřené vozy. Vedení zmíněné společnosti také plánuje rozšíření objektu depa v Osoblaze. "Domnívám se, že provoz úzkorozchodné trati s historickou soupravou má svoji budoucnost. Pro mnohé cestující je totiž atrakcí jen to, když vidí našeho strojvedoucího nakládat uhlí a čerpat vodu do lokomotivy. V příštím roce bychom, ale začali s dopravou až od června, protože letos, v chladném květnu, byl ze začátku o naše služby nižší zájem," dodal Foltýn.
Bruntálský a Krnovský Deník - Krnovský Region
Dne 16. Srpna 2005
Dne 16. Srpna 2005
Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)
DALŠÍ INFORMACE: 298 Úzkorozchodná trať Třemešná ve Slezsku - Osoblaha
SOUVISEJÍCÍ TISKOVÉ ZPRÁVY A ČLÁNKY
- 13.10.2009: Železniční fanoušci mají plno nápadů a velké plány
- 13.10.2009: Dráhy jednají o dalším provozu
- 13.10.2009: Práce na parní lokomotivě je radostí i galejemi
- 13.10.2009: Rekord: více než deset tisíc cestujících
- 13.10.2009: Prodlouženi Osoblažky má ohlas.
- 16.06.2009: Jízda se třemi parními lokomotivami.
- 31.05.2009: Osoblažku představili hostům z Polska.
- 19.05.2009: Po osoblažské úzkokolejce jezdí druhá parní lokomotiva.
- 10.09.2007: Rumunská parní lokomotiva získá rakouskou sestřičku.
- 10.09.2007: Slezské zemské dráhy chtějí vodní jeřáb a další novinky.
Zveřejněno 18.08.2005 v 21:47 hodin
Webkamery
Odkazy
- Rekreační centrum Sepetná
- Turistická oblast Beskydy-Valašsko
- www.Beskydy.cz
- VBeskydech.cz
- Český hydrometeorologický ústav
- Vše o Beskydech
- Bezručova chata
- Horní Bečva
- KČT Lysá hora Ostravice
- Krásy Beskyd
- Valašská krajina
- Fotíme Beskydy
- Fotograf Jan Kimla
- Fotograf Jan Kimla
- Fotograf Jan Smekal
- Fotograf Jirka Janovský
- Fotograf Marcel Fujcik
- Fotograf Martin Glatzner
- Fotograf Michal Šofer
- Fotograf Pavel Špurek
- Fotograf Petr Adámek
- Fotograf Radovan Křenek
- Virtuální panoramata
- Ohlá klika
- Rodinný penzion Beskýdek
- Meteorologická st. Maruška
- Cnedlik - one eye world
- Dřevjanka U Zbuja
- BESKYDHOST
- Ubytovna Ostravice
- Chalupa Myslivna Zlatník
- Podlysaci.cz
- ČSOP Salamandr
- Hvězdárna Beskydy
- Milujeme hory