mapa
poende

Diskusní fórum obce Sedlnice

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím 560 názorů)


30.10.2007 v 17:58vločka

No a tady je někde zakopaný pes,protože dva lidi sice asi mohou mít více popelnic,ale musí za ně taky zaplatit,tak jak si to chcete zkontrolovat?Jít za dotyčnýma nebo zeptat se na úřadě?no nevím,nevím jakpak bychom dopadli...Zastupitelé zastupují občany,ale ja čtu a slyším,asi by kdekdo měl zcela jiný názor než naši zastupitele.A tak co s tím uděláme?Nepodepíšeme smlouvu?Máme vůbec nějaké možnosti?Děkuji všem v tomto foru.


30.10.2007 v 13:47Sedlničan

Dobrý den,
možná jsem ůplně nepochopil vše v této diskuzi týkající se momentálně odpadu ale z obpobvědi p. Říhy je mi zřejmé že vývoz jedné popelnice je vypočten ze skutečných nákladů a ty činí na jednu popelnici při čtrnácti denním svozu zminovaných 1300 korun.Líbí se mi také že nebudu muset sáhnout do vlastní kapsy na nákup nové popelnice a dostanu jí od společnosti ASA a stejně jako vločka nechci platit za nikoho jeho odpady a proto si myslím že tento systém je spravedlivý podívali jste se někdy v uterý po vesnici kolik má která rodina nachystaných popelnic na vývoz? Já dneska ano a koukal jsem že jsou tady domácnosti o dvou lidech a mají na vývoz čtyři popelnice a to jestli dobře počítám při čtrnácti denním svozu dělá za rok 5200 korun a oni platí jen 1000 korun takže já nechci na nikoho doplácet.


30.10.2007 v 12:36R. Marková

Vážená/ý Vločko,

děkuji, že jste mě v tom nenechal samotnou.
Jakákoliv reakce (pozitivní i negativní) na dění v obci je důležitá. Vždyť se jedná o nás všechny. Pokud nejsme takoví hrdinové, abychom své názory prezentovali na veřejných zasedáních obce ( a já bych to ve vyhrazeném čase určitě nestihla), využijme tuto anonymní formu diskuse. Je skvělým prostředkem k tomu, aby se občané i představitelé obce mohli vyjádřili k tomu, co se nám líbí, s čím nesouhlasíme, nebo také k návrhům na jiná řešení problémů. Pokud si jen budeme mezi sebou stěžovat a nic dalšího neučiníme, zůstane vše při starém a "dobře nám tak".
Možná by obec mohla využít profesních znalostí občanů a požádat je o spolupráci. Pro ně to bude "maličkost" a zastupitelstvu tak ušetří spoustu času a možná i penízků ze společné obecní kasy. A kolik obec platí za poradce, konzultanty a podobné služby? Nebylo by lepší z ušetřených peněz dotovat třeba odpadové hospodářství?

Přeji všem krásný den.
R. Marková


30.10.2007 v 10:38vločka

Dobrý den,díky paní Markové,která se zajímá o odpady a účtování kolem.Kdekdo se diví,co to je v naší obci za výmysl s účtováním svozu odpadu.Já nevím jak to řeší jinde,ale vím,že by jinde občané toto nikde nepodpořili.Mě vůbec nezajímá,že jsou v obci černé skládky,já nebudu platit za cizí bordel.To si každá obec řeší jiným způsobem,ne že to zaplatí občané.V zastupitelstvu sedí tolik lidí tak ať si rozdělí rajony a hlídají si to.Chtěli dělat pro obec tak ať nesedí a jdou konat.Když vidím já kolem sebe co se hází do popelnic,tak žasnu...Vidím okolo popelnic i podél cest občas nepořádek a co já s tím? Já si svoje hlídám.A odmítám aby moje peníze šly i na likvidaci černých skladek.To je stejné jako by někdo po nás chtěl peníze na poškozené dopravní značky nebo cesty apod. v naší obci.No možná to platíme a ani o tom nevíme...


30.10.2007 v 08:10R. Marková

Dobrý den,

děkuji za rychlou odpověď p. Říhy na můj příspěvek.

K bodu č. 1

Pokud tomu správně rozumím, spol. A.S.A. mi v příštím roce jakoukoliv popelnici (zničenou či úplně novou), vymění za svou firemní a která, jak uvádíte, z ů s t á v á jejich majetkem. Kdo mi nahradí cenu nové popelnice (asi 800,- Kč), když už ji nebudu vlastnit? A jak by se postupovalo, pokud by např. došlo ke zrušení smlouvy s touto společností? Popelnice si budeme nově nakupovat?
Nebylo by jednodušší řešení, aby A.S.A. pro svoz odpadu dodala občanům své firemní popelnice do bezplatného pronájmu?

K bodu č. 2

Je zapotřebí pochválit radu obce, že si prověřila aktuální cenové relace na odpadovém trhu a tímto způsobem možná dosáhla snížení ceny za svoz separovaného odpadu, u kterého se spol. A.S.A. vzdala 33,3 % zisku, který měla z jedné nádoby!
Jestliže odhadem v roce 2006 byly z šesti sběrných míst každých čtrnáct dnů vyvezeny alespoň 3 kontejnery a spol. A.S.A. nám za jeden fakturovala 150,- Kč, odvoz celkem činil 70.200 Kč. /výpočet: 3 x 6 (18 kontejnerů) x 150 (cena za vývoz 1 kontejneru) x 26 (počet vývozů za rok/
Pokud správně počítám, snížením ceny odvozu by při výše uvedeném množství bylo dosaženo úspory 23.400,- Kč.
Promítla se tato částka i do výpočtu ceny v nové smlouvě?

K bodu č. 3

Výpočet ceny, který ve svém příspěvku zveřejňujete, se týká pouze separovaného odpadu.
A ten, jak si myslím, do výpočtu poplatku za odvoz odpadu alespoň pro letošní rok nepatří. Ale možná se mýlím.

Je, prosím, možné zveřejnit jaká částka byla v loňském roce obecním úřadem hrazena za odvoz domovního odpadu (za popelnice občanů) a jak je řešen odpad podnikatelů, kteří mají v obci provozovny? A také, kolika občanů se poplatek týká - kolik mělo být za poplatky vybráno?
Pokud by byly např. na úřední desce plně zveřejněny informace o hospodaření obce za loňský rok a rozpočet na rok letošní - nemusela bych Vás o tyto údaje žádat.

Obecní úřady v okolí (např. obec Pustějov) mají ve své vyhlášce jasně stanoveno, z čeho výše poplatku za vývoz odpadů vychází - jaké byly výdaje za rok předcházející a jaká částka připadá na jednoho obyvatele. Dále také mají stanoveny podmínky pro osvobození od poplatku a další důležité informace. Tyto údaje v naší vyhlášce platné ještě pro letošní rok nějak nenacházím. Rovněž tak ustanovení o výši poplatku, který by měl být uveden alespoň v příloze.

A můj poslední dotaz. Proč obec mění podmínky pro platbu za odpady a namísto obecně závazné vyhlášky, dle které je jednotně pro celou republiku stanovena výše poplatku maximálně 500,- Kč na občana zvažuje uzavření smlouvy? Vždyť touto vyhláškou se řídí většina obcí i měst v okolí a jejich poplatek je nižší než u nás. Nově navrhovaná smlouva tuto částku překračuje již v prvním roce. Jaký poplatek budeme platit v letech následujících, když trvání smlouvy je dle Vašeho návrhu "navěky" (od 1.1. do 31.12. příslušného roku)?

Děkuji za trpělivost a doufám, že se do diskuse připojí i ostatní čtenáři, kterým život v naší obci není lhostejný.

R. Marková


29.10.2007 v 21:59Petr Dostalík

Dobrý den,
jsem z Opavy a narazil jsem na netu na SKIBOB KLUB NJ. Není zde uvedena přímá elektronická adresa ani odkaz na web tohoto klubu. Funguje tento klub ve vašem regionu? Děkuji předem za odpověď. Omlouvám se, že se můj dotaz přímo netýká žhavých temat vaší obce.
Petr Dostalík,
skibob@skibob.cz
www.skibob.cz


Odpověď na příspěvek p. Markové:
1. stav popelnic
Obec vešla do jednání s firmou A.S.A., která v naší obci provádí odvoz a likvidaci odpadu. Upozornili jsme je na neutěšený stav nádob. Vyšli nám vstříc a od nového roku přišli s nabídkou bezplatné výměny těch popelnic, které jsou nefunkční, popřípadě zkorodované. Tyto popelnice budou vyměněny za jejich firemní, budou v jejich majetku. U popelnic, které mají občané v nájmu, se přestane tento nájem platit. Tímto způsobem by mělo dojít v průběhu nastávajícího roku k postupné výměně všech popelnic a starost o jejich stav bude na provozovateli - firmě A.S. A.

2. Rada obce se zabývala i možností nového provozovatele svozu odpadu. Byly osloveny firmy z okolí. Jejich služby i ceny byly srovnatelné se službami firmy A.S.A. a žádná nepřišla s lepší nabídkou. Navíc nám f. A.S.A. snížila od příštího roku cenu za svoz separovaného odpadu, a to ze 150 Kč za nádobu na 100 Kč .

3. Výpočet poplatku za odpad:
a) cena za popelnici odpovídá ceně, kterou nám účtuje svozová firma = při 14-denní svozu to činí 1300 Kč.
b) cena na 1 občana vychází z ceny za odvoz separovaného a nebezpečného odpadu. Tato částka je pak snížena o příspěvek od společnosti EKOKOM :
83897 (tříděný odpad: sklo a plasty) + 55935 (nebezpečný odpad) - 29378 (příspěvek od EKOKOMU) = 110.454 Kč
Na jednoho občana : 110.454 : 1300 = 84 Kč, zaokrouhleno na 80 Kč.


22.10.2007 v 12:15R. Marková

Dobrý den,

chci se připojit do diskuse k nové smlouvě o vývozu odpadů.

Většina z nás je určitě nespokojena s tím, jakým způsobem pracovníci vývozce odpadů zacházejí s naším majetkem - s odpadovými nádobami.
Když se v den svozu projdete obcí vidíte pomačkaná torza starších i nových odpadových nádob, které vypovídají o úrovni prováděných služeb. Byla jsem již několikrát svědkem toho, jak "šetrně" popeláři s nádobami zacházejí, když jim popelnice při vysypávání často spadne dovnitř vozu. Po jejich "kvalitní" práci i nová plechová popelnice vypadá jako válečný invalida a po každém vyvážení je nutné ji vyklepávat.
Před více než dvěma roky jsme nechali odpad vyvézt v plastové nádobě a jak dopadla? Zlomené držáky a víko - prostě dále nepoužitelná. Když jsme na obci písemně žádali o náhradu škody, bylo nám ústně sděleno, že se máme obrátit na společnost svážející odpad. Učinili jsme, co nám bylo doporučeno a na odpověď o odškodnění čekáme dodnes. Pravděpodobně to bude tím, že se společností má smlouvu obecní úřad a žádost občana pro ně není závazná.
Možná by bylo vhodné občanům veřejně sdělit, jak mají v této věci postupovat a po kom žádat náhradu za zničený majetek. My občané si nemůžeme vybrat firmu, která bude odvoz provádět, a proto by zastupitelstvo obce mělo zvážit, zda stížnosti na způsob provádění vývozu jsou oprávněné a přijmout opatření k nápravě.
Na veřejném zasedání, kde se tento problém probíral, bylo také řečeno, že se provede vyčíslení nákladů a upraví způsob hrazení poplatků za odvoz odpadu. To bylo splněno a obdrželi jsme novou smlouvu. Ale bylo rovněž hovořeno o tom, že se zváží možnost vyhlášení nového výběrového řízení na vývozce. Když mám podepsat novou smlouvu (a pro naši domácnost za vyšší cenu než dosud), tak mě také zajímá, zda se zlepší kvalita prováděných služeb, anebo vše kromě výše poplatku zůstane při starém?

Pokud považujete můj příspěvek za přehánějící, podívejte se na stav popelnic v okolí, např. v Libhošti či v Novém Jičíně. Odpadové nádoby dodává vývozce odpadu (Technické služby města Nový Jičín) a podle toho s nimi popeláři nakládají. Pokud je poškodí musí bezplatně dodat náhradní. Občané si je nemusí kupovat a poplatek, který za vývoz platí, je nižší než v Sedlnicích.

A na závěr ještě maličkost. Předposlední poznámka v průvodním dopise ke smlouvě znějící: "nárůst cen za odpady souvisí hlavně se zvyšováním skládkového a také s přechodem DPH na vyšší = 19% úroveň" není asi nejvhodnějším zdůvodněním pro navýšení poplatků.
DPH za odpady je v 19% sazbě již 3 roky (!), a to od 1.5.2004.
Možná nebudu sama, komu nedá spát "profesní deformace" (jsem účetní) a ráda bych se seznámila nejen s částkou, kterou budu muset za odpady zaplatit, ale také s částkami, ze kterých byl poplatek vypočten.
Docela bych uvítala, pokud by byly např. na internetové stránce obecního úřadu zveřejněny částky, které obec hradí za svoz popelnic, odvoz plastů, skla, papíru a kolik obec zpětně obdržela z tříděného odpadu. Jestliže tyto údaje byly zveřejněny na veřejném zasedání, omlouvám se za svou nevědomost, ale toto zasedání jsem zrovna nesledovala.

Všem čtenářům i autorům diskuse přeji hezký den

R. Marková


15.10.2007 v 21:39Růžena Stuchlíková

Dobrý den,
obdržela jsem smlouvu na využívání systému zavedeného obcí pro nakládání s komunálním odpadem a mám několik dotazů.
1/v bodě I - základní ustanovení odst.1 a dále bod IV. - povinnosti osob se odvolává na obecně závaznou vyhlášku č.2/2007. Ráda bych se s ní podrobněji seznámila, avšak se mi ji nepodařilo na těchto stránkach vyhledat.
2/ bod VII - trvání smlouvy- smlouva se uzavírá na dobu určitou od 1.1. do 31.12 příslušného roku ? Trošku divná formulace s ohledem na bod VI odst 1


15.10.2007 v 17:20Starosta a radní obce

Dobrý den,
dovolujeme si tímto způsobem nabídnout všem návštěvníkům těchto stránek možnost vyjádřit svůj názor či pocity na dění v obci.
Děkujeme.


NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY

DALŠÍ INFORMACE: Sedlnice
Zveřejněno 12.10.2007 v 14:57 hodin